poniedziałek, 27 stycznia 2014

PRZEPIS NA ZAJESUPEROWĄ PIZZĘ- pizza korona

Hei! Tak jak pisałam dziś post typowo kulinarny. Choć ja i to słowo niekoniecznie do siebie pasujemy :D
Przeglądając główną na zszywka.pl natknęłam się na pizze "inaczej", chodzi tutaj o wygląd.
Z tego co mówiła mi mama to coś takiego pojawiło sie niedawno bodajże w Pizza Hut.
Oczywiście ja największy fan pizzy pod słońcem podjełam się wykonania tego wielkiego czynu.
 Pierwszym potknięciem, bez nich by się nie obeszło, było "dekorowanie" mojej korony na blacie przez co późnej trzeb abyło ją sklejać na blasze, ale smaku to nie popsuło. Na szczególną uwagę zasługuje tu ciasto, które jest naprawdę -idealne-, smakuje jak z pizzeri, a odgrzewana jest nawet lepsza :)
 

Składniki:
ciasto:
  • 3 szklanki mąki
  • 30 g świeżych drożdży
  • 2 łyżki mleka
  • 1 łyżeczka soli
  • szczypta cukru
  • 2 łyżki oleju
  • 1 szkl. letniej wody
sos pomidorowy:
  • 300 ml przecieru pomidorowego (najlepiej domowego, ale może być z kartonu)
  • 1 ząbek czosnku
  • 1/2 łyżki oliwy
  • 5 listków świeżej bazylii
  • 1/2 łyżeczki suszonego oregano
  • sól
  • pieprz mielony

Sposób wykonania:
Drożdże, ze szczyptą cukru rozpuścić w ciepłym mleku. Odstawić na 10 minut.
Mąkę przesiać do miski, dodać sól, drożdże z mlekiem, wodę i olej. Zagnieść ciasto i wyrabiać ok 5 minut. Przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na ok. 1 godz. Ciasto powinno podwoić swą objętość.W czasie gdy ciasto wyrasta, przygotować sos.


Na oliwie zeszklić drobno pokrojony czosnek. Wlać przecier. Dodać zioła sól i cukier. Dusić na małym ogniu ok 20 minut, aż sos nieco zgęstnieje. Na koniec doprawić mielonym pieprzem.

Ciasto wyłożyć na stolnicę oprószoną mąką. Rozciągnąć lub lekko rozwałkować, tworząc koło o śr 30 cm.( Jeśli lubicie cienką pizzę, podzielcie ciasto na dwie części i otrzymacie dwie pizze.)
Na środku ciasta narysować okrąg i pokroić go na 8 części (patrz zdj.) Nie pokrojoną część ciasta posmarować sosem, ułożyć  mozarellę i dowolne dodatki. Trójkąty powstałe po pocięciu środka, zakładać pod brzeg ciasta. Wierzch posmarować mlekiem i posypać dowolnymi ziołami ( u mnie bazylia ). Odstawić na 10 minut, by ciasto lekko się napuszyło.
Piec w temp. 220C ok 10-15 minut.
Smacznego :)
siostrzenica*
Uciekam na autobus paap :*

53 komentarze:


  1. Hello :) You have a beautiful blog!

    Maybe we can follow each other?

    I will be glad if you visit my blog))

    welcome :)

    anngrigorieva.blogspot.ru

    anngrigorieva.blogspot.ru

    anngrigorieva.blogspot.ru

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa pizza :)
    Malutka się zajada :D

    kajkams.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. ale słodziak i przystojniak ;) widziałam ten przepis na zszywce;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojaaaaa... wygląda rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. o mniam :* ale pysznie wygląda!!!!!<3

    OdpowiedzUsuń
  6. O mniam mniam :3 Chętnie zrobię taką pizze .

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale fajny kształt tej pizzy, ja nigdy nie robiłam domowej, zawsze zamawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pizza. naprawdę na inaczej. Jednak jeśli była pyszna to nie tylko zasługa przepisu ale i kucharki ;)
    http://byc-jak-czlowiek-renesansu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyszła ci tak że aż mnie wzięła ochota na pizze : )

    http://thestarsofgroud.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda tak pysznie, że zrobiłam się głodna. podoba mi się taki kształt.mnaimmm uwielbiam niestety pizzę.

    OdpowiedzUsuń
  11. O jeju jaka świetna ta pizza ^^ Narobiłaś mi smaka ;3
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;*

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda bardzo apetycznie - chętnie wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajnie wyszło. Chętnie bym spróbowała.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nienoo nieeee jejjkuu jakiego smaka mi zrobiłaś ! muszę spróbowac swych sił i to zrobić! Jejjku no tera jestem głodna !
    Buziaki kuchareczko:*

    OdpowiedzUsuń
  15. smakowicie wygląda, może wykorzystam ten przepis jeszcze w tym tygodniu! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. haha, pomyslowa pizza :D ale ja za dobra w gotowaniu nie jestem :c

    OdpowiedzUsuń
  17. Pysznie wygląda ^^ narobiłaś mi ochoty na pizze :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajny pomysł napewno skorzystam :)

    Zapraszam do mnie :
    http://bezsennaaaa-magias.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Ooo! Zjadłabym! Wygląda przepysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pizza wygląda smakowicie, może kiedyś zrobię taką :)
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Super wygląda, jak koło ratunkowe! Nigdy bym na takie coś nie wpadła!

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda pysznie ♥
    Uroczy bobas ♥

    OdpowiedzUsuń
  23. mniam, mniam, ale mi smaka narobiłaś <3
    ♥blog-klik!♥

    OdpowiedzUsuń
  24. yummy! kiedy ja teraz mam zamiar się zdrowo odżywiać Ty mi tutaj pod nos podkładasz pizze:P

    OdpowiedzUsuń
  25. Pizza wygląda smakowicie. Pozdrawiam : ) http://jusinx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. musi być pyszna ! na pewno wypróbuję przepis bo aż ślinka cieknie .. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Super wygląda, chociaż jeśli chodzi o pizze to wygląd idzie na drugie miejsce :D

    OdpowiedzUsuń
  28. ale narobiłaś mi smaku :p
    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  29. Mmmniam , na pewno wypróbuje przepis :-)
    Obs od dawna
    staybloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Robiłam nie raz, dobra jest :)

    OdpowiedzUsuń
  31. kochana! właśnie nie mogę o niczym innym myśleć,jak tylko o tej pizzy! mniam :3

    OdpowiedzUsuń
  32. ciekawy przepis :) spróbuję kiedyś zrobić taką, tyle, że w "razowej" wersji

    OdpowiedzUsuń
  33. mała się tak zajada więc trzeba to wypróbować :D

    http://powodzeniaveronica.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. cudo! :) na wielu blogach widziałam dziś takie pyszności! a ja nie mam piekarnika i nie mogę sobie zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. na pewno wypróbuję, bo już od samego patrzenia pociekła mi ślina:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń

Dziękuję. ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Hola Felipe 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis